П`ятниця, 15.12.2017, 03:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Матеріали

Головна » Статті » Логопед

Логопед

Вчитель-логопед – педагог, який займається усуненням вад мовлення дітей і дорослих.

Фотография 1 Фотография 2

 

Логопед – фахівець, який забезпечує формування мовленнєвої сфери у дітей з порушенням мови, звуковимови та мовленнєвого розвитку. Професія логопеда бере витоки із стародавніх часів, зважаючи на потребу необхідності вплинути на порушення мови та мовленнєву недостатність. Ще у стародавні часи зрозуміли, що лише хірургічного впливу недостатньо, для лікування порушень мови потрібна психолого-педагогічна підтримка і допомога, саме яку здійснює логопед.

Специфіка цієї професії полягає у поєднанні медичного, психологічного та педагогічного аспектів роботи. Оскільки дефекти вимови не зникають самі по собі, робота логопеда спрямована на своєчасне забезпечення розвивальних умов у відповідності до індивідуальних проблем мовленнєвого розвитку кожної дитини.

Основний логопедичний діагноз вихованців – фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення (ФФН або ФФНМ) об’єднує порушення, пов’язані, насамперед, з недоліками вимови та мовно слухового сприймання. ФФНМ проявляється у:

  • замінах одних звуків іншими, простішими за артикуляцією;
  • змішуванні звуків, тобто нестабільних замінах одних звуків іншими;
  • спотвореному вимовлянні звуків;
  • труднощах розрізнення звуків, подібних за звучанням чи артикуляцією: твердих-м’яких, дзвінких-глухих, свистячих-шиплячих тощо;
  • труднощах у засвоєнні звукового аналізу та синтезу.

Ці порушення не лише виявляються в усному мовленні дитини, а й можуть спричинити значні труднощі під час навчання у школі.

Зустрічаються й діти, які зовсім не розмовляють. Є діти з порушеннями вимови й лексико-граматичного складу мови. Всі вихованці потребують логопедичної допомоги.

Робота логопеда має певну специфіку. Вона базується на наступних принципах:

  • Особистісне орієнтування - орієнтування на дитину, її психоемоційні особливості.
  • Емоційна підтримка - створення на заняттях емоційно комфортної обстановки.
  • Взаємодія з батьками, вихователями.
  • Ігровий контекст занять - формування позитивної мотивації навчання.

Виправлення недоліків звуковимови у дітей відбуваються у процесі формування та автоматизації звуків і одночасного розвитку фонематичного сприймання. Здійснюється з самих перших етапів логопедичної роботи і проводиться в ігровій формі на фронтальних, підгрупових та індивідуальних заняттях.

Вчитель-логопед повинен уміти:

- розробляти оптимальну педагогічну стратегію, проектувати шляхи навчання та виховання кожної дитини з мовленнєвими вадами;

- діагностувати та фіксувати стан мовленнєвого розвитку дітей і відповідну динаміку;

-проводити навчально-виховну, корекційну роботу з дітьми, що мають мовленнєві вади, ефективно застосовувати професійні знання в практичній діяльності;

-забезпечувати сприятливі умови для продуктивного засвоєння дітьми відповідних спеціальних програм з урахуванням виду мовленнєвого порушення, вікових, індивідуальних психофізичних особливостей дітей;

 -вести відповідну психолого-педагогічну та статистичну документацію;

- використовувати принципи педагогічної етики, поважати дитячу гідність, захищати дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

-постійно підтримувати зв’язки з батьками, надавати їм консультативну допомогу з питань освіти та психофізичного розвитку дітей;

- систематично підвищувати фаховий рівень і педагогічну майстерність;

-володіти культурою спілкування, відповідними способами та формами.

 

 

 

 

Категорія: Логопед | Додав: Калинка (30.10.2015)
Переглядів: 107 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
КАЛЕНДАР ПОДІЙ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Корисні посилання
описание для кнопки описание для кнопки описание для кнопки описание для кнопки описание для кнопки описание для кнопки